رونمایی از ماشین سه سیلندر تویوتا یاریس GR

رونمایی از ماشین سه سیلندر تویوتا یاریس GR: شرکت تویوتا با رونمایی از ماشین سه سیلندر جدید خود، علنا رقابت خود را با فورد فیستا ST و رنو کلیو RS و فولکس واگن پولو GTI اعلام کرد. در قسمت جلوی این یاریس از پلتفرم GA-B و در قسمت پشت آن از پلتفرم GA-C استفاده کرده است. این کار به آنها اجازه داد تا بتوانند این خودرو را به صورت دو دیفرانسیل تولید کنند. سیستم تعلیق یاریس GR نیز متفاوت بوده و از سیستم دوبل جناغی در جلو استفاده شده است. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسک ترمز خنک شونده ی ۳۵۶ میلیمتری در جلو و ۲۹۷ میلی متری در عقب تامین می شود. کالیپر ترمز در جلو از نوع چهار پیستونه و در عقب از نوع دو پیستون است.

تویوتا یاریس GR

قدرت یاریس GR از موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر توربو تامین می شود که می تواند ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. نسخه ی بازار ژاپن این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس ۶ دنده ی دستی متصل است و نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد. در مدل Circuit Pack دیفرانسیل های عقب و جلوی این خودرو نیز هر دو از نوع لغزش محدود هستند. این پکیج امکانات اضافی مانند رینگ های ۱۸ اینچی فورج کاری شده با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت ۴S با ابعاد ۲۲۵/۴۰ و سیستم تعلیق تقویت شده را هم به یاریس GR اضافه میکند.

تویوتا یاریس GR دارای ۳ حالت رانندگی نرمال، اسپرت و پیست است و با تغییر آنها نیروی بین محور جلو و عقب به صورت ۶۰:۴۰ یا ۳۰:۷۰ و یا ۵۰:۵۰ می تواند تغییر کند. در هر یک از حالت نیز این ضرایب بسته به شرایط جاده می توانند به صورت اتوماتیک تغییر کنند. همچنین امکان ارسال صد درصد نیروی موتور به محور جلو نیز در شرایطی خاص وجود دارد.

Author: user1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *