هشتگ چیست | تعریف هشتگ | هشتگ

هشتگ چیست | تعریف هشتگ | هشتگ: هشتگ چیست، تعریف هشتگ، هشتگ را می‌توان ابزاری برای گروه‌بندی محتوای منتشرشده در پلتفرم‌های گوناگون دانست. کاربران با دنبال کردن هشتگ‌ها می‌توانند موضوعات و بحث‌های مورد علاقه‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های دیگر دنبال کنند. برای استفاده از هشتگ، تنها باید علامت # را قبل از هر کلمه یا عبارت بدون کاراکتر فاصله (اسپیس) قرار دهید. هشتگ‌ از تمامی کاراکترهای عدد و حروف و خط فاصله پشتیبانی می‌کند. شبکه‌های اجتماعی گوناگون، امروزه علاوه بر امکان جست‌وجو در میان هشتگ‌ها، امکان دنبال کردن آن‌ها را نیز به کاربر ارائه می‌کنند. امروزه شاهد استفاده‌ی گسترده‌ی هشتگ در شبکه‌های اجتماعی بزرگ همچون توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و ردیت هستیم و حتی برخی از آن‌ها مجبور به محدود کردن استفاده از هشتگ در پست‌ کاربران شده‌اند.

هشتگ برای اولین‌بار در ۲۳ اوت ۲۰۰۷ توسط یک برنامه‌نویس و حامی جنبش متن‌باز به‌نام کریس مسینا در توییتر مطرح شد. پیش از آن، علامت # در اینترنت برای کاربردهای متنوعی استفاده شده بود که تدوین پیشنهاد به توییتر را برای مسینا آسان‌تر کرد. او در زمانی‌که پیشنهاد خود را برای توییتر ارسال می‌کرد، از کاربردهای پیشین علامت در اینترنت الهام می‌گرفت. از کاربری‌های مشهور آن زمان از علامت # می‌توان به شبکه‌ی اجتماعی Jaiku اشاره کرد که مسینا در پیشنهاد خود به آن ارجاع داده بود.

هشتگ چیست

هشتگ چیست

مسینا باوجود تلاش‌های زیاد، مسیر سختی در اضافه کردن هشتگ به توییتر در پیش داشت. در آن سال‌ها قابلیتی شبیه به گروه‌سازی در توییتر بود که از نگاه مسینا، کاربری مناسبی برای اهداف موردنظرش برای هشتگ را نداشت. او برای مثال زدن درباره‌ی کارایی هشتگ، ارسال خبر و گزارش از رویدادهایی خاص به مخاطبان علاقه‌مند را مثال می‌زد. درنهایت مسینا یک پست وبلاگی جامع برای توضیح پیشنهاد خود منتشر کرد. بسیاری از کاربردها و قابلیت‌های امروز هشتگ، در پست وبلاگی مسینا بودند و بسیاری از پیشنهادهای او نیز اجرا نشدند یا عمر زیادی نداشتند.

اگرچه امروزه هشتگ‌ها به اعضایی جدانشدنی از دنیای شبکه‌های اجتماعی و خصوصا توییتر تبدیل شده‌اند، در سال‌های ابتدایی استقبال آن‌چنان مناسبی از آن‌ها نمی‌شد. مسینا می‌‌گوید حتی در ابتدا برخی از کاربران از هشتگ متنفر بودند و دلیل استفاده از آن را در پست‌ها متوجه نمی‌شدند. از میان دلایل متعدد نفرت از هشتگ، می‌توان به ظاهر آن‌ها اشاره کرد. درنهایت پیشنهاد هشتگ در توییتر اجرایی شد و به‌مرور به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر هم راه یافت. شاید بهترین دلیل برای نهایی شدن پیشنهاد هشتگ را بتوان در سیاست اجرایی بنیان‌گذارهای توییتر دانست که در روزها و سال‌ها ابتدایی توسعه‌ی پلتفرم، اهمیت زیادی به پیشنهادهای مطرح‌شده ازسوی کاربران می‌دادند.

سایت آیسل

Author: user1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *