کاربرد هشتگ | هشتگ: کاربرد هشتگ، در استفاده از هشتگ در شبکههای اجتماعی، باید تفاوت آن را با علامت @ هم مدنظر قرار دهید. علامت @ برای اشاره بهنام کاربری یک کاربر در شبکهی اجتماعی موردنظر استفاده میشود، درحالیکه هشتگ برای دستهبندی محتوا در گروه موردنظر کاربر، کاربرد خواهد داشت. بهعلاوه، هشتگها هیچ محدودیت یا فهرست ازپیش تعیینشده و استانداردی ندارند. هر عبارتی که با استانداردهای بالا و پس از یک علامت # در شبکهی اجتماعی نوشته شود، یک هشتگ جدید ایجاد میکند یا محتوای شما را در هشتگی قرار میدهد که شاید از پیش وجود داشته است.
درحالحاضر اکثر شبکههای اجتماعی بزرگ از توییتر و اینستاگرام تا فیسبوک و یوتیوب و پینترست از هشتگ پشتیبانی میکنند. شاید برخی از آنها محدودیتهایی از لحاظ استفاده از هشتگ در هر پست داشته باشند، اما کارایی اصلی هشتگ یعنی دستهبندی مطالب در همهی شبکهها و میکروبلاگها یکسان است. از لحاظ تعداد مرسوم هشتگ در یک پست، میتوان عدد یک تا سه هشتگ را برای همهی شبکههای اجتماعی پیشنهاد داد. آمارها نشان میدهد پستهایی که بیش از این تعداد هشتگ دارند، تعامل و جذابیت کمتری را در شبکه ایجاد میکنند. امروزه برخی کاربران شبکههای اجتماعی تصور میکنند که با نوشتن هشتگهای متعدد و قرار دادن محتوا در دستههای گوناگون یک شبکهی اجتماعی، طرفداران بیشتری برای خود جذب میکنند. درحالیکه محتوای شبکهی اجتماعی با هشتگهای بسیار زیاد، برای بسیاری از کاربران اصلا جذاب نیست و حتی دافعه هم دارد.
کسبوکارها برای حضور مؤثر و حرفهای در شبکههای اجتماعی، قطعا باید از محبوبترین ابزار شبکهها یعنی هشتگ استفاده کنند. امروزه تقریبا تمامی کسبوکارهای بزرگ در شبکههای اجتماعی اصلی مانند توییتر و اینستاگرام فعال هستند و از آنها بهعنوان کانالهای جذب مشتری بهره میبرند. اگر شما هم تصمیم دارید تا از هشتگ به عنوان ابزاری برای جذب هرچه بیشتر کاربر استفاده کنید، برخی موارد را در نظر داشته باشید:
کاربرد هشتگ
استفاده از هشتگهای مرتبط: پیش از استفاده از هشتگ در پستهای خود، هشتگهای مشهور در صنعت خود را پیدا کنید. درواقع برای این کار باید حساب کاربری رقبا را بررسی کرده تا هشتگهای پرطرفدار در صنعت محل فعالیت را پیدا کنید. با چنین رویکردی، محتوای شما درنتیجهی جستوجوی کاربران علاقهمند به صنعت و درنتیجه مشتریان بالقوه بهنمایش در میآید.
دنبال کردن جریانها: موضوعات داغ در شبکههای اجتماعی خصوصا توییتر، بهصورت هشتگهایی در بالاترین فهرست جستوجوی کاربران در هر منطقه نمایش داده میشوند. در فعالیت روزمرهی خود در شبکههای اجتماعی، بهدنبال موضوعات داغ و اصطلاحا ترندها باشید و در بحثهای مرتبط با آنها شرکت کنید. البته شرکت کردن در بحثهایی کاملا نامرتبط با کسبوکار، آنچنان پیشنهاد نمیشود. بهبیان دیگر بیشتر باید بهدنبال هشتگهایی باشید که در دستهی فرهنگ عامه جای میگیرند و از شرکت در بحثهای مرتبط با هشتگهای سیاسی دوری کنید.
ساخت هشتگ اختصاصی: ساخت هشتگ اختصاصی به خرید و توسعهی دامین اختصاصی شرکت تشابه دارد. یک هشتگ منحصربهفرد برای برند خود توسعه دهید و با تبلیغ کردن آن، کاربران را به استفاده از هشتگ برای شرکت در بحثهای مرتبط با برند، تشویق کنید. میتوانید هشتگهای متنوعی برای کسبوکار خود داشته باشید تا مطالب مرتبط با هر موضوع کاری را با آنها منتشر کنید.
ایجاد هیاهوی خبری: مسابقهها، جشنوارهها و رویدادها جزو پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی هستند. این رخدادها را با هشتگ منحصربهفرد در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید که اثری از برندتان نیز در آنها باشد. با تشویق کاربران به استفاده از هشتگها، باز هم به برندسازی خود کمک میکنید.