ویدئو اینستاگرام و تیک تاک در نتایج جستجوی گوگل: گوگل اوایل سال ۲۰۲۰ نمایش قابلیتی به نام Short Videos را به طور آزمایشی در صفحه نتایج جستجو آغاز کرد. این قابلیت کلیپهای کوتاه از پلتفرمهای گوگل مثل یوتیوب، رقیب هندی تیک تاک یعنی Trell و Tangi را در تب Google Discover اپ موبایل نمایش میداد. حال گوگل میخواهد این قابلیت را گسترش داده و ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک را نیز در آن نمایش دهد.
نتایج جستجوی گوگل
در ادامه گزارش نوشته شده که غول موتورهای جستجو میخواهد به کمک این قابلیت کاربران را به ماندن در پلتفرم خود تشویق کند. این قابلیت به شکل محدود و تنها برای برخی از جستجوها فعال شده است. کاربر به کمک قابلیت مذکور پس از ضربه زدن روی ویدیو به نسخه وب اینستاگرام یا تیک تاک برده میشود. در گزارش تأکید شده که با وجود نصب اپلیکیشن این دو شبکه اجتماعی روی موبایل باز هم نسخه وب باز خواهد شد. ظاهراً گوگل میخواهد با این قابلیت کاربران را به ماندن در پلتفرم خود تشویق کند چرا که کاربران پس از تماشای ویدیو به احتمال زیاد روی دکمه بازگشت ضربه زده و به صفحه نتایج جستجو بر میگردند.
گوگل به طور رسمی بروزرسانی قابلیت Short Videos را تأیید نکرده، اما سخنگوی این شرکت در گفتگو با «تک کرانچ» آزمایش آن برای موبایل را تأیید کرد. وی افزود این قابلیت در مراحل ابتدایی آزمایش قرار دارد و در حال حاضر برای تمام جستجوها نمایش داده نمیشود.
منبع خبر: دیجیاتو