دنیای آینده متعلق به شرکت تویوتا

دنیای آینده متعلق به شرکت تویوتا: طی مصاحبه آنلاینی که بلومبرگ با مدیرعامل تویوتا داشته، آکیو تویودا نکات جالبی را در این رابطه مطرح کرده است. به اعتقاد آقای تویودا اگر چه تسلا می‌گوید نسخه این شرکت به یک استاندارد در آینده تبدیل خواهد شد، ولی این تویوتا است که «آشپزخانه و آشپز واقعی» را در اختیار داشته و می‌تواند «غذای واقعی» را طبخ کند. البته با وجود این مدیرعامل تویوتا پذیرفته که در حوزه‌هایی مثل کسب سود از تولید خودروهای الکتریکی، نرم‌افزار و محصولات مربوط به انرژی‌های جدید می‌توان درس‌های زیادی از تسلا گرفت.

مدیرعامل تویوتا در خلال صحبت‌هایش مبنی بر پیش‌بینی دو برابر شدن سود عملیاتی کمپانی در سال 2020، این صحبت‌ها را بر زبان آورده است. علی‌رغم چنین رشد قابل توجهی، خودروساز با سابقه و محبوب ژاپنی هنوز قادر نخواهد بود از نظر ارزش بازار به تسلا نزدیک شود. آقای تویودا در ادامه صحبت‌های خود به نوعی از تسلا انتقاد نیز کرده و افزوده این شرکت «چیزی نمی‌سازد که واقعی باشد» و «مردم فقط نسخه را خریداری می‌کنند.»

شرکت تویوتا

شرکت تویوتا

مشخص نیست که منظور آقای تویودا از «نسخه» یا دستورالعمل دقیقا چیست. برخی معتقدند منظور مدیرعامل تویوتا از این واژه خودروهای الکتریکی متصل به اینترنت است، حال آنکه برخی دیگر آن را به نجات دنیا از طریق حمل و نقل الکتریکی نسبت می‌دهند. نکته طعنه‌آمیز اینکه اولین آشپزخانه حرفه‌ای تسلا (کارخانه فریمونت) قبلا متعلق به تویوتا و جنرال موتورز بود. قبل از شکوفایی تسلا، تویوتا با خرید اجزایی مثل موتور و پک باتری برای نسخه برقی نسل دوم RAV4 نقش موثری در رشد این خودروساز کالیفرنیایی ایفا کرد. حال ورق برگشته و این تسلا است که با قرار گرفتن در جایگاهی بهتر، ارزش بیشتری پیدا کرده است!

منبع خبر: دیجیاتو


سایت تویوتا

https://www.toyota.com


سایت آیسل

Author: user1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *